La construcció de la nova variant de Vallirana s’iniciarà el proper mes de març

21/01/2009

  • El projecte modificat de construcció dels túnels d’aquesta variant garanteix una manera més segura de realitzar la seva excavació i construcció, així com una millor adaptació a l’entorn.

El Ministeri de Foment té previst iniciar la construcció de la variant de Vallirana, el proper mes de març. Unes obres que inclouen la construcció de dos túnels, un d’anada i un altre de tornada, d’1’4 quilòmetres.

El projecte constructiu modificat, aprovat pel Consell d’Estat,  posa en marxa unes obres que es van haver d’aturar l’any 2005, degut al descobriment d’unes antigues mines en el subsòl en el que s’havien d’excavar els dos túnels.

En el decurs de la redacció del nou projecte, el Cedex ha procedit a fer un estudi exhaustiu del subsòl d’aquesta zona.  La principal novetat d’aquest nou projecte és el fet que l’excavació dels túnels ara es durà a terme mitjançant una sistema mecànic, fet que garanteix la viabilitat de la construcció d’aquestes galeries i, n’augmenta la seguretat. També cal destacar que el nou redactat preveu que la profunditat dels túnels sigui major de la que estava prevista en el primer projecte. El projecte d’execució de l’obra es preveu que sigui de 44 mesos, donat la complexitat de l’actual traçat. I l’import total de l’obra és de 121,6 milions d’euros, mentre que l’anterior projecte tenia un pressupost de 49,4 milions d’euros.

El fet d’haver de modificar el projecte de construcció dels túnels, ha permès que aquestes obres, que s’iniciaran a la primavera, contemplin ja la nova normativa europea en matèria de seguretat als túnels i una major integració de la infraestructura a l’entorn. La reforma de la qual estem parlant afecta al tram de la B-24 que va de Cervelló a Pallejà, concretament fa referència a la continuació d’aquesta carretera quan surt de la població de Cervelló fins que arriba a la variant de Vallirana.