Foment licita l'ampliació de la calçada de la N-II i del pont de FF.CC de la Línia Barcelona-Maçanet a Tordera, Barcelona

28/01/2009

• El pressupost de licitació puja a 420.745,15 €

El Ministeri de Foment ha licitat, amb la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat, el contracte per a l'execució de les obres d’ampliació de la calçada de la N-II i el pont de FFCC de la línia Barcelona – Maçanet a Tordera, a la província de Barcelona. El pressupost de licitació puja a 420.745,15 euros.

L'obra a realitzar té com objecte la millora de la seguretat viària del tram de la N-II comprès entre el p.k. 681+544 i el p.k. 682+064 mitjançant l'ampliació de la plataforma i del pont sobre el ferrocarril Barcelona-Maçanet a Tordera, per donar continuïtat a l'ampliació i rehabilitació recentment efectuada en el Pont sobre el Río Tordera.

Característiques Tècniques:

En el tram anterior al pont sobre el riu Tordera, del p.k. 681+544 al p.k. 681+774, s'amplia la plataforma de la N-II, de 7m a 11m mitjançant sengles voreres de 2m. En l'esmentat tram es procedeix al sanejament del ferm, la regularització i reforç del ferm mitjançant 4cm de barreja bituminosa en calent S12 i 3cm de M-10 en rodament. Resulta necessari executar 2 murs d'escullera de 25m i 2,5m d'altura màxima per contenir el terraple per l'ampliació de la N-II, al costat del pont sobre el riu Tordera.

A les zones d'ampliació, l'esplanada s'aconsegueix amb 50 cm de terra seleccionat i el ferm estarà constituït per 25cm de sahorra artificial, 15cm de barreja G-20, 7 cm de S-20, 5 cm de S-12 i 3 cm de microaglomerat M-10 amb els corresponents recs d'imprimació i adherència.

A les voreres se substitueix la base bituminosa per material granular.

L'ampliació pels dos laterals del pont es realitza amb llosa de formigó armat in situ de 2,5m d'ample i 20cm de cant recolzada sobre 3 bigues pretensades de 24,5 m de longitud i protegida amb pretil.

Els estreps s'amplien amb murs convencionals de formigó armat fonamentats sobre la roca.

Respecte al drenatge només es preveuen uns 300m de vorada de protecció i baixants en els talussos de terraple.

Finalitza l'actuació amb la reposició de les marques vials amb pintura acrílica, la corresponent senyalització vertical i la instal·lació de barreres metàl•liques de seguretat amb captafars i terminals abatuts. Es completa l'obra amb plantacions.