El Govern inverteix més de 20 milions d’euros per a la conservació de carreteres a la província de Lleida

22/05/2009

Suposa un increment de la seguretat vial i, per tant, la millora del servei que presta als ciutadans


  • S’actua sobre un total de gairebé 80 quilòmetres de carreteres

El Consell de Ministres ha autoritzat avui al Ministeri de Foment a licitar el contracte per a la conservació i explotació de gairebé 80 quilòmetres de carreteres situats a la província de Lleida per un import de 20.044.351,24 euros (sense IVA).

Aquesta actuació té com a principal objectiu l'increment de la seguretat viària i, per tant, millorar el servei que es presta als usuaris de les carreteres.

Característiques tècniques
Entre els treballs que hauran de realitzar-se es troben els serveis de comunicacions, serveis de vigilància, atenció a accidents, manteniment dels elements de la carretera, serveis de vialitat hivernal, manteniment sistemàtic de les instal•lacions de subministrament d'energia elèctrica, enllumenat, ventilació i control de túnels, senyalització variable i semaforització.

A més, s'inclouen les tasques d'establiment d'inventaris i reconeixements d'estat, agenda d'informació d'estat i funcionament de la carretera, programació, coordinació, seguiment i informació de l'execució dels treballs, actuacions de suport a l'explotació, estudis d'accidentalitat i informes de seguretat viària.

Així mateix, es realitzaran els treballs de desbrossament, fresats i reposició del ferm, neteja de cunetes, i en general, totes les tasques de conservació ordinària de les vies al seu càrrec.

Són objecte del present contracte els següents trams de compresos en el denominat sector L-1 de la província de Lleida:

• Carretera N-141. Del punt quilomètric (p.k) 0,0 al 8,35, de Bossòst a la frontera francesa (port del Portillón).
• Carretera N-230. Del p.k. 117,363 al 187,09, del límit amb la província d'Osca a la frontera francesa, que inclou el túnel de Vielha.

També estaran inclosos tots els trams residuals utilitzats com camins, vies de servei i altres vials de titularitat estatal.

A més dels trams anteriors, denominats trams principals, s'inclou als efectes de l'ús del servei de comunicacions i, en el seu cas, de serveis de vigilància específica i d'atenció d'emergències, urgències i actuacions excepcionals, restes de la xarxa dependent de la Unitat, i que es denominen trams no principals.