Foment executa obres en les carreteres de Lleida que suposen una inversió superior als 200 M€

27/10/2009

Comissió de Foment del Senat


  • El Ministeri avança les obres del tram Roselló-Almenar, de l'A-14, per posar-ho en servei el 2011.

El Ministeri de Foment executa avui dia obres en les carreteres de la província de Lleida que suposen una inversió superior als 200 M€, segons va informar avui el secretari d'Estat de Planificació i infraestructures, Víctor Morlán, en la Comissió de Foment del Senat.

En relació amb l'autovia A-14, Morlán va indicar que és una infraestructura de més de 100 quilòmetres de longitud que connectarà Lleida i Sopeira i per a la qual es preveu una inversió de 617 M€.

D'acord amb el Protocol signat amb la Generalitat el Ministeri licitarà en aquesta autovia 118,6 M€ durant el període 2006-2012. En aquests moments, segons va explicar el secretari d'Estat, el Ministeri ja té en marxa obres per valor de 77,6 M€.

Entre Lleida i Sopeira, l'itinerari que discorre per Catalunya s'ha dividit en 3 trams. En el primer tram, Lleida-Rosselló, s'iniciaran aviat les obres, una vegada es disposi dels terrenys expropiats.

El segon tram, Rosselló-Almenar, es troba amb les obres en execució. En aquest tram se'n van a accelerar les obres per posar-les en servei el 2011.

Finalment, el tram Almenar-Límit de província d'Osca, que es troba amb el projecte en redacció molt avançada, ja ha estat sotmès a informació pública per expropiacions, i una vegada conclòs es procedirà a licitar les seves obres.

A-27, Montblanc-Lleida

D'altra banda, Morlán va assenyalar que el Ministeri està avançant les obres de l'autovia A-27 entre Tarragona i Lleida, que considera d'especial rellevància per a la cohesió de Catalunya i la seva vertebració, atès que permetrà completar l'itinerari de gran capacitat lliure de peatge Tarragona – Lleida – Osca.

Així entre Tarragona i Montblanc Foment ha aprovat els projectes constructius, i licitat i adjudicat les obres, que ja estan en execució. És més, en l'esborrany dels PGE 2010 el Ministeri ha destinat 65,76 M€ per continuar l'execució de les obres entre Tarragona i Montblanc.

Eix Pirinenc

Altres actuacions d'especial rellevància a Lleida són les que es troben integrades en l'Eix Pirinenc. Només a Catalunya el Ministeri invertirà més de 870 M€, sense comptar amb les millores de traçat previstes en conservació.

Pel que fa a les Variants de Gerri de la Sal i La Pobla de Segur, de les quals s'estan redactant els projectes, es licitaran les obres una vegada que aquests s'aprovin. Morlán va agregar que el primer projecte que es conclourà serà el de la Variant de Gerri de la Sal, abans de finalitzar 2009, i seguidament seran licitades les seves obres a través de la SEITT.

El secretari d'Estat va manifestar, així mateix, que el Ministeri ha decidit modificar l'estudi de la Variant de La Seu d´Urgell per adaptar-ho a algunes propostes rebudes, i va anunciar que abans de finalitzar aquest any ja es trobarà en el Ministeri de Medi ambient i Medi Rural i Marí.

D'altra banda, Morlán va explicar que ha escrit a la Secretària d'Estat de Canvi Climàtic del Ministeri de Medi ambient per sol•licitar-li que treballi sobre l'alternativa que en el territori ha consensuat per al condicionament de la carretera N-260 entre Xerallo i el Pont de Suert.

A més d'aquestes actuacions, a Catalunya el Ministeri té previstes més millores en l'Eix Pirinenc, entre elles la variant de Senterada, el condicionament entre Ribes de Freser i la intersecció amb la N-152 i entre Olot i Ripoll, a més de la continuïtat com autovia entre Olot-Figueres-Llança.