Foment aprova el traçat del tram Gerri de la Sal de la N-260 (Lleida)

30/11/2009

  • El Govern d’Espanya destinarà 43,5 milions d’euros al condicionament d’aquest tram de 2,2 quilometres

 

El Ministeri de Foment ha aprovat l'expedient d'informació pública i el projecte de traçat del condicionament del tram de Gerri de la Sal de la carretera N-260 (Eix Pirinenc) a la província de Lleida, segons ha publicat avui el Butlletí Oficial de l'Estat.

 

L'objecte del projecte de traçat és la definició dels aspectes geomètrics i dels béns i drets afectats per les obres necessàries per a l'execució del condicionament de la carretera N-260, del punt quilomètric (p.k.) 292+500 al p.k. 294+800, en el tram Gerri de la Sal.

 

El Ministeri de Foment destinarà 43,5 milions d'euros a aquesta actuació, segons el pressupost benvolgut del projecte.


 
Característiques Tècniques:
La carretera N-260 creua de sud a nord el terme municipal de la Sal, comunicant aquesta zona del Pirineu. A causa de l'elevat trànsit existent i al que és estret de la travessia actual, es projecta el condicionament de la carretera de manera que s'eviti passar al trànsit de llarg recorregut per l'interior del nucli urbà de Gerri.

 

El condicionament discorre en un tram de 2.230 m. de la N-260, per a la qual cosa el projecte preveu la construcció d'una intersecció d'accés a Gerri de la Sal pel sud. S'intenta una intersecció completa amb carrils centrals d'espera. Per altra banda, al nord de Gerri, s'allarga el ramal de sortida a l'Ermita de Va arborar.

 

El condicionament preveu, a causa de l'orografia existent en la part oest de Gerri de la Sal, la construcció d'un túnel de 976 metres de longitud i un viaducte de 96 metres de recorregut en el tronc de la N-260.

A més d'això, es projecta un pont sobre el rierol d'Ancs de 33,8 m. de longitud i un pas inferior en el p.k. 1+630 per donar accés a les finques del marge esquerra de la nova carretera.

 

Es preveu també l'execució de camins de serveis, els quals caldran per garantir la continuïtat de la xarxa de camins agrícoles i veïnals així com per permetre l'accés a totes les propietats confrontants amb la carretera.