El director general de Gobernanza Pública se reúne con Teresa Cunillera y visita la Oficina del 060

El director general de Gobernanza Pública se reúne con Teresa Cunillera y visita la Oficina del 060

11/06/2021

  • Olivié Bayón també ha visitat l'Oficina del telèfon 010 de l'Ajuntament de Barcelona i ha mantingut una reunió amb la tercera tinenta d'alcalde, Laia Bonet per a parlar dels ODS en el marc del Pla de Govern Obert
  • L'oficina 060 de la Delegació del Govern a Catalunya ha atès presencialment 7.433 persones i ha atès 40.391 consultes per via telemàtica

Barcelona, 11 de juny.- El director general de Governança Pública, Olivié Bayón s'ha reunit aquest matí amb la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera i ha visitat posteriorment l'Oficina del telèfon 060 de la Delegació del Govern a Catalunya. A la visita han assistit també el subdelegat del Govern a Barcelona, Carlos Prieto i el secretari general de la Delegació, Simón Pérez.

A més, el director general ha visitat l'Oficina del telèfon 010 de l'Ajuntament de Barcelona, ja que segons ha explicat Bayón “és important conèixer els serveis telefònics d'altres Administracions Publiques, amb l'objectiu d'intercanviar experiències que poden millorar el nostre sistema i plataforma”.

Així mateix, Olivié Bayón ha mantingut una reunió de treball amb la tercera tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, per a parlar sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i com aquests s'emmarquen en el Pla de Govern Obert que està implementant el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública.

Sobre l'Oficina 060

L'oficina 060 forma part de la xarxa 060, que es va posar en marxa pel Ministeri de Política Territorial i Funció Pública l'any 2006. Les oficines 060 assumeixen funcions de registre, informació i atenció dels tres nivells administratius. Actualment existeixen 61 oficines 060 repartides en tot el territori nacional. Amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, aquestes oficines han passat a assumir les funcions pròpies de les oficines d'assistència en matèria de registre com l'expedició de còpies autèntiques i l'assistència en la identificació i signatura electrònica entre altres.

El 060 és un canal d'atenció telefònic de la AGE que disposa d'una plataforma de telefonia de xarxa intel·ligent que dóna suport a la ciutadania les 24 hores tots els dies de l'any. Integra en l'actualitat prop de 230 línies telefòniques de diferents òrgans administratius i més de 25 serveis d'atenció al ciutadà, entre ells, l'atenció a víctimes del terrorisme, pagament de multes de trànsit o la cita prèvia en prefectures de trànsit.

En el que va d'any, l'oficina ha atès presencialment un total de 7.433 persones, la majoria per a la realització de tràmits relatius a la presentació de documentació de diferents tràmits i Administracions, amb digitalització total de la documentació i intercanvi de registres electrònicament. Així mateix, s'han atès per correu electrònic un total de 40.391 consultes ciutadanes i s'han rebut i tramitat un total de 8.993 registres per registre electrònic. A més, s'han van realitzar 4.035 registres de la documentació rebuda en paper en l'oficina.

L'any passat, el telèfon 060 va atendre un total de 12.794.369 crides en tota Espanya. I fins a finals del mes de maig de 2021 (dades actualitzades a 31 de maig de 2021) el 060 ha atès un total de 5.862.119 crides, un 45% més que les crides registrades en el mateix període de l'any anterior, de les quals 31.686 s'han fet des de Catalunya. En concret, 25.335 des de la província de Barcelona, 2.680 a Girona, 2.409 a Tarragona i 1.262 a Lleida.