A DXT desenvolve desde mañá en Galicia unha campaña especial de vixilancia de camións e autobuses

A DXT desenvolve desde mañá en Galicia unha campaña especial de vixilancia de camións e autobuses

06/02/2022

Os controis realizaranse ata o domingo 13 e prestarán especial atención ás condicións técnicas do vehículo, a velocidade ou a seguridade da carga transportada

Na mesma campaña do pasado ano controláronse en Galicia 12.360 vehículos

Os camións representan o segundo tipo de vehículo máis numeroso que circula polas estradas españolas (14% do total do parque) e están implicados no 13 % dos accidentes con vítimas ocorridos en 2020


A Dirección Xeral de Tráfico comezará mañá unha campaña especial de vixilancia de camións e autobuses nas estradas de Galicia. Ao longo da semana, os axentes da Agrupación de Tráfico da Garda Civil intensificarán os controis sobre este tipo de vehículos nas estradas galegas, contando coa colaboración de numerosas policías locais, que tamén se suman á mesma.

Para o desenvolvemento da campaña, que estará coordinada polas xefaturas provinciais de tráfico, utilizaranse o máximo número de medios humanos e materiais dispoñibles. Ademais, sempre que sexa posible, advertirase aos condutores da existencia próxima de controis, tanto a través dos paneis de sinalización variable como das pantallas alfanuméricas dos vehículos da Agrupación de Tráfico situadas nas inmediacións.

Os axentes farán especial incidencia en verificar aspectos como as condicións técnicas e os elementos de seguridade do vehículo, o seu peso, o acondicionamento da carga, o estado dos pneumáticos ou o adecuado funcionamento da iluminación.

Realizarán ademais verificacións de carácter administrativo, examinando a documentación do vehículo e o permiso dos condutores; comprobarán os tempos de condución e descanso, así como o consumo de alcol; tamén vixiarán a velocidade e o mantemento da distancia de seguridade.

Datos de campaña anterior

Durante o sete días de duración desta mesma campaña o pasado ano, os axentes da  Agrupación de Tráfico da Garda Civil controlaron en Galicia a 12.360 vehículos, sendo denunciados 2.545 condutores de camións e 48 de autobuses por non cumprir algúns dos preceptos da normativa de tráfico e seguridade viaria.

En concreto, as denuncias por exceso de horas de condución foron as máis numerosas, cun total de 1.349, mentres que outras 427 sancións estiveron motivadas irregularidades administrativas na documentación, 300 por exceso de peso e mala disposición da carga, 210 por cuestións relacionadas co tacógrafo, 230 por infraccións relacionadas coa inspección técnica  e 87 por infraccións relativas a cintos de seguridade e outros dispositivos.

Ademais, 19 condutores foron denunciados por dar positivo a alcol ou outras drogas e outros tanto por circular a velocidades superiores á permitida.

Maior risco na condución de camións

A pesar de que o 68% do parque de vehículos en España son turismos, o transporte de mercadorías (camións e furgonetas) ten un peso importante no que a seguridade viaria refírese, xa que representa o segundo tipo de vehículo máis numeroso que circula polas nosas estradas (14% do total do parque) e están implicados no 13 % dos accidentes con vítimas ocorridos no ano 2020. O parque de autobuses representa ao redor do 0,2% do total do parque automobilístico, estando implicados no 2% dos accidentes con vítimas.

Este dato, unido a un maior índice de letalidade no caso de accidentes con vehículos de mercadorías de máis de 3.500 kg. levou á DXT a pór en marcha entre o 7 e 13 de febreiro unha nova campaña de vixilancia e control.

É preciso resaltar que no ano 2020 o número de accidentes con vítimas nos que estiveron involucrados camións e autobuses foi de 5.297, nos que faleceron un total de 240 persoas.

O risco na condución de camións é maior que en turismos, debido á carga que transportan e a un menor equipamento de seguridade activa e pasiva. Ademais, a sensación de seguridade que experimenta o condutor, a menor velocidade e a elevación da cabina, leva a que o número de distraccións sexa maior e o uso de cinto sexa menor. De feito, segundo os datos da DXT no ano 2020 os camións de ata 3.500 kg de *MMA víronse implicados en 1.230 accidentes con vítimas e a súa incidencia foi similar en vías urbanas (56%) e en interurbanas (44%), falecendo 23 persoas neles.

Os camións de máis de 3.500 kg. Estiveron, pola súa banda, involucrados en 2.705 accidentes con vítimas, sucedendo maioritariamente en vías interurbanas (75%), cun balance dun total de 199 persoas falecidas, de tal forma que o número total de vítimas mortais nos accidentes de camións foi de 222.

No que respecta aos autobuses, nese mesmo ano producíronse 1.362 accidentes con vítimas nos que estivo implicado un autobús, ocorrendo o 90 % deles en vías urbanas. Nestas vías, nas que sucederon 1.225 accidentes, resultaron falecidas 13 persoas, 18 ocupantes do autobús resultaron feridos e tiveron que ser hospitalizados e 1.302 foron feridos aínda que non hospitalizados. Así mesmo, 5 persoas perderon a súa vida en accidentes en vías interurbanas nos que estivo implicado un autobús.