Irungo nazioarteko geltoki berriaren proiektuaren ingurumen-izapidetzea laburtu da

25/02/2021

  • Ez da beharrezkoa izango proiektuaren ingurumen-ebaluazio arrunteko prozedura egitea; nahikoa izango da prozedura sinplifikatua.
  • Denis Itxasok: "Irungo nazioarteko geltoki berriak hiriaren hiri-jarraitutasuna ahalbidetuko du, hiriaren gune neuralgiko bihurtuz"

 

Estatuko Aldizkari Ofizialak (EAO) Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren (Miteco) ebazpena argitaratu zuen atzo, Irungo nazioarteko geltoki berriaren proiektuaren ingurumen-ebaluazio sinplifikatuaren aldekoa. Mitecok ingurumen-kontsulten fasea egin die proiektu honek ukitutako eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei ingurumen-ebaluazioaren prozedurari buruz ebatzi ahal izateko.

Kontsulta horien ondorioz, proiektuak ez duela ingurumen-eragina ebaluatzeko ohiko prozedura jarraitu behar ondorioztatu dute eta, beraz, hilabete murriztuko da ebaluazio horren gehieneko epea. Hori posible izan da ingurumenean eragin kaltegarri nabarmenik izango duenik aurreikusten ez baita, baina proiektuak Mitecok egin duen ingurumen-dokumentuan ezarritako neurriak eta preskripzioak jaso behar ditu.

Irungo nazioarteko geltoki berria

Irungo nazioarteko geltoki berriaren proiektuaren helburua da egungo geltokiaren inguruan dauden trenbide-erabilerak arkitektura-bolumen bakar eta berri batean bateratzea. Denis Itxaso EAEko Espainiako Gobernuaren Ordezkariak azpimarratu duenez, bateratze horrek "trenbide-hondartzaren trenbide-haustura jostea dakar eta horrek hiri- jarraitutasuna ahalbidetuko du. Nazioarteko estazio berria Irungo gune neuralgikoa izango da ".

Beraz, bidaiarien eraikin berria eraikiko den trenbideak eta nasak birmoldatzea aurreikusten du, geltokian hirugarren erreia ezartzeko jarduketak kontuan hartuta, dagoeneko martxan. Horrela egitea Udala garatzen ari den hirigintza-proiektuarekin batera sortu da paraleloki, emaitzak hiri eta geltoki gisako  itxaropenak bete ditzan. ADIFek eta Irungo Udalak ezarritako hirigintza-, arkitektura- eta teknika-eskakizunei konponbide integrala ematen die horrela.

Bidaiarientzako eraikin berrirako aurreikusitako kostua 34,5 milioi eurokoa da (BEZik gabe); beste 14 milioi euro (BEZik gabe) trenbide-hondartza egokitzeko eta 6 milioi euro gehiago (BEZik gabe) ingurunea egokitzeko eta eraikina hiriarekin lotzeko hiri-pasabide baten bidez.