Avancen les obres del MITMA d'adequació en els túnels de Lladó, Colladetes, Fogá i Juan Carlos I a la N-230

Avancen les obres del MITMA d'adequació en els túnels de Lladó, Colladetes, Fogá i Juan Carlos I a la N-230

05/10/2020

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i la subdelegada d’Osca, Silvia Salazar, visiten les obres que van començar la passada setmana en el túnel de Fogá

  • El projecte d’adequació té un pressupost de 2,52 milions d'euros

Lleida. Osca. 5 d'octubre de 2020.- El subdelegat de Govern a Lleida, José Crespín, i la subdelegada d'Osca, Silvia Salazar han visitat avui els treballs d'adequació que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) porta a terme en el “grup de túnels” de la N-230 Juan Carlos I a Vielha i de Lladó, Colladetes i Fogá a la província d’Osca.

Crespín y Salazar han visitat, en concret, les obres que van començar la passada setmana en el túnel de Fogá i que formen part d’aquest projecte amb un pressupost de 2,52 milions d'euros. Aquestes obres s’inclouen dins el "Pla d'Adequació dels Túnels de Carreteres de l'Estat als requisits que estableix el Reial Decret 635/2006", que constitueix la normativa vigent a Espanya en matèria de seguretat en els túnels de la xarxa de Carreteres de l'Estat.

Les obres que es duran a terme en aquestes quatre infraestructures tenen un doble objectiu, tal com ha explicat el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, “perquè permetran crear una nova xarxa d’il·luminació i de senyalització, així com la instal·lació d’un sistema de fibra òptica que garantirà el seu control telemàtic des del túnel de Joan Carles I, que és on es troba el sistema de comandament centralitzat”.

Crespín ha destacat també que “estem davant d’una obra importat i d’una inversió important a la N-230, una carretera que compartim amb la veïna província d’Osca i que representarà un benefici per totes dues províncies i comunitats”. El subdelegat del Govern ha remarcat que les obres “són una mostra més del compromís del Govern d’Espanya amb Lleida i amb la millora de la conservació de les infraestructures viàries” 

El túnel Juan Carlos I té una longitud de 5.230 metres, el de Colladetes 258, el de Fogá 230 i el de Lladó 211 metres.

Les actuacions previstes en cadascuna d'aquestes infraestructures són:

- Túnel de Juan Carlos I (Vielha):

Canalització subterrània de 5 quilòmetres de fibra òptica amb l'objectiu de mantenir un adequat control i vigilància mitjançant un circuit tancat de televisió que inclou també els túnels de Lladó, Colladetes i Fogá ja que aquests quatre túnels, segons les instruccions del RD 635/2006 formen un "grup de túnels ".

- Túnel de Lladó, Colladetes i Foga:

Instal·lacions:

- Execució d'il·luminació normal, de seguretat i d'emergència.

- Instal·lació d'un sistema d'alimentació ininterrompuda (SAI).

- Extintors de pols polivalent.

- Senyalització de les sortides i equipaments d'emergència.

- Connexió a través de fibra òptica a centre de control i la instal·lació d'un circuit tancat de televisió.

- Instal·lació de sistema de detecció automàtica d'incidents.

Senyalització i abalisament.

- Instal·lació de semàfors i barreres exteriors.

- Adequació a la norma 8.1 IC de senyalització vertical i la norma 8.2 IC de senyalització horitzontal.

- Barreres i semàfors exteriors.

Obra Civil:

- Implantació de seccions d'auscultació.

- Canalització de fibra òptica.