Foment aprovarà aquest any el projecte constructiu de la Variant de Gandesa (Tarragona)

11/05/2010

Ple del Senat


• La longitud d’aquest tram de la N-420 serà de 5 km

• Blanco recorda que el Ministeri de Foment va executar al 2009 214 milions d’euros per a la modernització de la xarxa viària a Tarragona

El ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat avui en el Senat que el Govern aprovarà aquest any el projecte constructiu de la Variant de Gandesa (Tarragona) en la 420 N-420.

En resposta a una pregunta parlamentària, Blanco ha explicat que el passat mes d'abril va finalitzar el procés d'informació pública del projecte de traçat i que avui dia s'estan analitzant les al•legacions presentades. “Estudiarem totes les al•legacions presentades des d'un principi d'eficiència”, ha apuntat.

El ministre ha assenyalat que la nova Variant de Gandesa “és important per eliminar el trànsit de vehicles de llarg recorregut i així millorar la seguretat viària en el seu nucli urbà, i també per seguir modernitzant la Nacional 420, corredor que vertebra l'interior de Tarragona”.

En aquest sentit, Blanco ha recordat que, des de 2004, el Govern d'Espanya ha posat en servei tres variants en aquest corredor: Falset, Mora la Nova-Falset i Coll del Moro, amb una inversió de 21 milions d'euros. A més, es troben en redacció els projectes de les Variants de Gandesa, Corbera d´Ebre, i Ruidecols, que compten amb un pressupost conjunt de 89 milions d'euros.

“Tenim el compromís clar a millorar la seguretat i les comunicacions viàries a Tarragona i a Catalunya”, ha continuat el ministre, que ha recordat que el 2009 el Ministeri de Foment ha executat la més gran inversió de la història per modernitzar la xarxa viària de Tarragona: 214 milions d'euros

Finalment, Blanco s'ha compromès a seguir impulsant la millora i modernització de la nacional 420 i de la resta les connexions viàries del Delta de l'Ebre i del Camp de Tarragona de forma concertada amb la Generalitat de Catalunya.


Característiques tècniques del projecte de traçat de la Variant de Gandesa
Avui dia, el Ministeri de Foment està estudiant totes les al·legacions presentades al projecte de traçat.

Aquest projecte consisteix en la construcció de la variant de Gandesa, amb una longitud aproximada de 5.120 m., afectant als termes municipals de Gandesa i Corbera d’Ebre, ambdós en la província de Tarragona.

El tram comença en un el punt quilomètric 797,4 de la carretera 420 N-420 actual i finalitza al voltant de seu p.k. 804,0, on connecta amb la variant de Corbera d’Ebre.

El traçat es defineix amb una velocitat de projecte de 100 km/h i una una calçada de dos carrils de 3,5 m d'amplada, vorals exteriors d'1,5 m i bermas de 0,75 m.

Les infraestructures més importants afectades pel traçat són el camí de la Creu de la Saboga, la carretera de Gandesa a Vilalba dels Arcs TV-7231 i el camí vell de Gandesa a Corbera (camí de divisió de terme municipal).

Durant el traçat s'intercepten diversos camins de caràcter agrícola, la reposició de la qual està prevista per mantenir la seva continuïtat i els seus accessos. Entre tots aquests camins, destaca la via pecuària del Camí de la Creu de la Saboga, situat posteriorment a l'enllaç Gandesa Oest.

Les estructures previstes en el tram de variant són: 3 viaductes (pont sobre la Tancada d’en Vidal, pont sobre el Barranc dels Currebes i pont sobre el Riu Sec), 6 passos superiors, 3 passos inferiors i un mur. A més, s'han dissenyat dos enllaços, l'Enllaç de Gandesa Oest i l'Enllaç de Gandesa Nord.