El MARM inclou la ruta dels vins del Penedès en un llibre que recull 19 rutes de les regions vitivinícoles més importants de la geografia espanyola


07/11/2008

El Director General d'Indústria i Mercats Alimentaris, Francisco Mombiela, ha presentat la publicació “Rutes del Vi d'Espanya”


  • A través de les seves pàgines es pot conèixer una Espanya diferent per la imatge que projecta i perquè ensenya a gaudir d'un nou concepte de turisme basat en la cultura del vi

El Director General d'Indústria i Mercats Alimentaris, Francisco Mombiela, ha presentat la publicació “Rutes del Vi d'Espanya”, finançada pel Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, i que integra 19 rutes de les regions vitivinícoles més importants de la geografia espanyola.

A través de les pàgines d'aquest llibre, es pot conèixer una Espanya diferent per la imatge que projecta i perquè ensenya a gaudir d'un nou concepte de turisme basat en la cultura del vi.

La publicació presenta informació actualitzada de les 19 rutes, destacant la ubicació, els vins, el patrimoni, els recursos, les festivitats, la gastronomia i les activitats que ofereix cadascuna d'elles. Les rutes que formen part del projecte són: Rías Baixas, Ribeiro, Rioja, Rioja Alabesa, Navarra, Somontano, Penedès, Utiel-Requena, Alacant, Jumilla, Bullis, Ribera del Duero, la Manxa, Ribera del Guadiana, Montilla-Moriles, Marc de Jerez, Comtat de Huelva, Acoden-Daute-Isora i Tacoronte-Acentejo.

A més, el llibre explica en què consisteix el projecte “Rutes del Vi d'Espanya”, un producte basat en la qualitat, que proposa un viatge diferent per diferents regions espanyoles tenint com guia el món del vi, però on viure experiències en la naturalesa, fent esport, o gaudint del turisme de salut, de les festes i de les tradicions del nostre país són els punts clau.

En el procés de creació de les rutes s'han reunit, en una mateixa zona, cellers tradicionals, artesanals i innovadors i restaurants que ofereixen menús singulars basats en la gastronomia de la regió. També s'han involucrat els allotjaments que han creat una oferta tematitzada, atractiva i renovada per a cada temporada, i els comerços que proposen productes que no es poden trobar en cap altre lloc, entre d'altres aspectes.

Aquest projecte forma part de l'acord Marc de cooperació per al desenvolupament i promoció turística del producte “Rutes del vi d'Espanya”, que el MARM va signar, el juny de 2006, amb TURESPAÑA i l'Associació Espanyola de Petites i Mitjanes Ciutats Vitivinícoles (ACEVIN).

L'Acord Marc s'ha desenvolupat mitjançant els convenis de col•laboració amb ACEVIN en 2007 i 2008 en els que el MARM ha aportat respectivament 124.000 i 178.500 euros. A través d'aquests convenis, s'han finançat actes de presentació de les rutes del vi, participació en fires del sector turístic, com FITUR, i accions en mitjans de comunicació.

Aquesta iniciativa també s'inclou en les mesures per a la promoció del vi contemplades en el pla estratègic del sector “Estratègia va venir 2010”, elaborat pel MARM.

Més informació de “Rutes del Vi d'Espanya” disponible a través de la pàgina web de www.alimentacion.es
Així mateix poden descarregar-se fotografies de l'acte en la pàgina web del MARM www.marm.es