Elena Salgado visita la nova oficina integrada d’estrangeria de Barcelona situada al carrer Múrcia

salgado murcia

16/06/2008

Barcelona és la província con major volum de tramitació d’expedients de tot Espanya


  • Els 75 funcionaris de l’oficina atenen diàriament a 800 persones
  • Les noves dependències compten amb 1.471 metres quadrats, distribuïts en dues plantes 

La ministra d’Administracions Públiques, Elena Salgado, ha visitat avui la nova oficina integrada d’Estrangeria de Barcelona, situada al carrer Múrcia nº 42. En aquestes dependències, que funcionen des del passat 10 de març, 75 funcionaris atenen diàriament a unes 800 persones.

Amb aquesta nova oficina, el Govern millora l’atenció que s’ofereix als ciutadans que necessiten realitzar alguns dels tràmits relacionats amb l’estrangeria, que es poden gestionar en la seva totalitat en aquestes dependències mitjançant un sistema de cita prèvia que pot sol·licitar-se per telèfon, fax o Internet.

Aquesta oficina, depenent de la Delegació del Govern a Catalunya,  compta amb 1.471 metros quadrats, distribuïts en dues plantes, i està dotada amb una sala d’espera amb capacitat per 150 persones. Per dur a termes les obres de millora de l’edifici, especialment per garantir l’accessibilitat, s’ha realitzat una inversió de més de mig milió d’euros.

En aquesta oficina es tramiten targetes de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea i autoritzacions de residència temporal per circumstancies excepcionals, singularment les derivades de l’arrelament, i permisos per raó de reagrupament familiar; a més d’expedients relacionats amb les autoritzacions d’estada per estudis.

Els primers tràmits relacionats amb els permisos de treball i residència s’atenen en l’altre oficina d’estrangeria de Barcelona, situada al carrer Marqués de L’Argentera nº 2. L’especialització de les oficines segons el tipus de permisos agilita i millora l’atenció als sol·licitants.

CITA PRÈVIA

Tots els procediments es gestionen amb cita prèvia, que pot sol·licitar-se per telèfon, fax o Internet, a excepció de les sol•licituds de certificacions de niens nascuts a Espanya, que es tramiten directament sense necessitat de cita.

La inversió realitzada en aquesta oficina és una altra mostra de la importància que dóna el Govern a la millora de l’Administració General de l’Estat en el territori, no sols mitjançant la reforma de les instal·lacions, sinó dels mitjans materials que es posen a disposició del personal que treballa en elles, cosa que repercuteix en la qualitat del servei i en la rapidesa de les gestions.

TRAMITACIÓ D’EXPEDIENTS a BARCELONA

Les oficines d’estrangers de Barcelona són les que tenen major volum de tramitació d’expedients de tot Espanya. L’any 2007 a Barcelona es van resodlre 305.418 expedients (el 18% del total estatal) i es van gestionar 233.585 sol•licituds (el 16,2 % del total a Espanya).

Respecte al present any, les dues oficines d’estrangeria de Barcelona han rebut 70.424 noves sol·licituds i han cursat 81.220 expedients fins el 30 d’abril. En aquests moments, cap dels centres té problemes de cues significatives i estan resolent els expedients en els terminis previstos.


El Ministeri d’Administracions Públiques treballa en les obres i acondicionament d’una altra nova oficina a la capital catalana, situada al Passeig de Sant Joan, que al 2009 substituirà a l’actual centre del carrer Marqués de L’Argentera. D’aquesta manera, Barcelona tindrà dues oficines adequadament dotades i amb la dimensió suficient per donar resposta a les necessitats en matèria d’estrangeria.

NOVES OFICINES I INVERSIONS EN TOT L’ESTAT

A més del nou centre de Barcelona, que la Ministra ha visitat avui, el Govern té previst obrir durant aquest any altres oficines d’estrangeria a Castelló, Madrid, Navarra, Alacant i Múrcia, amb una inversió total de 9,8 milions d’euros.

Al 2009, l’Executiu central destinarà un total de 9,5 milions d’euros a la instal·lació de 8 noves oficines d’estrangeria: Astúries, Barcelona, Granada, Guipúscoa, Lleida, Madrid, Toledo i València.

> Fotos