Foment licita la redacció de l'Estudi Informatiu pel nou traçat de la N-260 entre Olot i l'enllaç de la C-38, a Girona

17/03/2009

  • El pressupost de licitació puja a 558.467 €
  • La longitud aproximada del tram és de 20,7 km.

El Ministeri de Foment ha licitat, amb la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat, els treballs de consultoria i assistència tècnica per la redacció de l'Estudi Informatiu del nou traçat de la carretera N-260 entre Olot i l'enllaç amb la Carretera C-38, a la província de Girona. El pressupost de licitació puja a 558.467euros.

L'objecte de l'estudi és recopilar i analitzar les dades necessàries per definir les diferents alternatives viables per l'execució de les següents actuacions:

Duplicació de la calçada de la variant d'Olot de la N-260 des de l'actual p.k. 84+200 i la prolongació de l'esmentat tram, amb secció d'autovia, fins a connectar amb la futura C-37.

Condicionament de la resta del tram amb calçada única en primera fase però amb les condicions que possibilitin la seva transformació futura en autovia mitjançant duplicació.

Característiques Tècniques:

Les característiques principals de l'actuació són les següents:

La velocitat de projecte estimada és de 100 km/h.

La secció tipus estarà formada per calçades de 7 m, amb voreres exteriors de 2,50 m i interiors d'1,50 m.

Pel tram entre l'enllaç amb la C-37 i l'enllaç amb la C-38, és a dir, el tram que es preveu de calçada única en una primera fase, es prestarà atenció a obtenir una bona proporció del traçat que la distància de visibilitat d'avançament sigui superior a la distància d'avançament, amb una distribució el més uniformement repartida possible.

D'acord amb el que s'estableix en la vigent Llei de Carreteres, les propietats adjacents no tindran accés directe a la nova carretera.

Es realitzarà un estudi de trànsit actual i futur, que inclourà demanda i moviments d'origen i destinació, i que s'estendrà a tot l'àrea d'influència d'aquest tram, considerant les actuacions previstes en el mateix.

Es tindrà en compte el planejament urbanístic dels Municipis afectats.

Es mantindrà la coordinació adequada amb les Corporacions Locals, Cambres Agràries, Confederació Hidrogràfica i resta d'Entitats i Organismes que poguessin veure's afectats o que puguin aportar dades d'interès per la redacció de l'estudi.

Les opcions proposades se sotmetran a una comparació mitjançant un mètode multicriteri, almenys, criteris de rendibilitat econòmica, ambientals, socioeconòmics i funcionals. Totes les opcions es compararan amb l’ “opció zero” a efectes d'anàlisis de la rendibilitat econòmico-financera.

S'estudiarà amb detall la reposició de camins, vies pecuàries, accessos, servituds i serveis que es veiessin afectats, incloent les actuacions necessàries per a la seva correcta reposició.