Foment finalitza les oobres d'urbanització de Riera Blanca, entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat

autoritats caminant pel nou carrer

10/09/2009

Inversió propera als 11 M€.


  • S'ha adequat un tram de 350 m de via pública i una superfície de 8.600 m2
  • Amb aquesta actuació, el Ministeri respon al compromís de realitzar actuacions de millora de l'entorn urbà i de la qualitat de vida dels ciutadans.

El Ministeri de Foment ha finalitzat les obres d'adequació de l'entorn urbà en el sector de Riera Blanca, entre els termes municipals de Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat. Aquests treballs, que han suposat una inversió pròxima als 11 M€, han consistit en la construcció d'un nou col·lector i la urbanització d'un tram de 350 m de via pública i una superfície de 8.600 m2.

El secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, i el president d'Adif, Antonio González, han realitzat avui una visita a la zona, acompanyats per l'alcaldessa de L’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.

Amb aquesta actuació, el Ministeri de Foment compleix amb el compromís adquirit amb els ajuntaments d'ambdues ciutats per dur a terme operacions de millora de l'entorn urbà i de la qualitat de vida dels ciutadans, una vegada finalitzada la construcció de la nova infraestructura ferroviària d'Alta Velocitat.

Les obres d'urbanització han comprès la pavimentació de voreres mitjançant 2.800 m2 de rajoles panot i 2000 m2 de llambordes, així com 850 ml de vorades. A més, s'han instal·lat 29 embornals per a la recollida d'aigües pluvials, 18 guals de vianants i 6 per a vehicles i 53 noves lluminàries. Els treballs es complementen amb la col·locació novament mobiliària urbà, integrat per 16 papereres, 11 bancs i 136 ml de baranes, a més de 45 arbres, que es plantaran durant la tardor en ser l'època més apropiada.

Per a l'asfaltatge de la calçada, que incorpora un ferm especial per minimitzar l'impacte acústic del trànsit de vehicles, s'han utilitzat 3.900 m2 d'aglomerat i 1.058 Tn de materials. Per part seva, s'han instal·lat 8 semàfors i s'han pintat 1.050 ml de marques viàries per a la regulació del trànsit.

Prèviament, Foment va realitzar obres per a l'ampliació del drenatge gràcies a la construcció d'un nou col·lector que discorre sota el pas inferior de les vies d'amplada convencional i que permet ampliar la capacitat de la canalització que recull les aigües pluvials. El nou col·lector té una secció calaix de 2x3 m i longitud de 340 m, entre els carrers Esteràs i Santa Eulalia.

També ha executat l'ampliació del pas inferior, que disposa d'una amplada de 26 m, distribuïts en tres vans, i una altura de 4,5 m, cosa que li dotarà de més gran capacitat i fluïdesa al pas de vehicles i vianants per aquest carrer. El nou pas té una calçada de 7,2 m d'amplada, amb dos carrils, i voreres de fins a 10 m d'amplada en les zones més àmplies.

La Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa està cofinançada pel Fons de Cohesió, encaminat a afavorir el desenvolupament i la vertebració territorial a través del ferrocarril, i que contribueix a reduir les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió. També es cofinança amb ajudes financeres a projectes d'interès comú en l'àmbit de les Xarxes Transeuropees d'Infraestructures del Transport Terrestre (RTE-T).

> Fotos