El Govern autoritza les obres de muntatge de més de 52 quilòmetres de via en les províncies de Barcelona i Girona

18/09/2009

Nous avenços en la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa.


  • L'import de licitació ascendeix a 16,4 M€, sumand els subministraments que seran aportats per Adif el valor total del contracte ascendirà a gairebé 82M€.
  • Els treballs s'executaran en els trams Mollet del Vallès-Roca del Vallès, Riudellots de la Selva-Girona i Girona-Figueres

El Consell de Ministres ha autoritzat avui al Ministeri de Foment a licitar les obres de muntatge de via en tres trams de les províncies de Barcelona i Girona de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa. Els treballs seran licitats per Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment.

L'import de licitació de les obres, que compten amb un termini d'execució de 8 mesos, ascendeix a 16.358.547 euros (sense IVA). El valor benvolgut dels subministraments aportats per Adif ascendeix a 65.384.555 (sense IVA), per la qual cosa el valor total benvolgut d'aquest contracte ascendirà a més de 81.743.102 euros (sense IVA).

Els projectes defineixen les actuacions necessàries per a la correcta execució del muntatge de via en una longitud total de 52,3 km en els trams Mollet del Vallès-Roca del Vallès, Riudellots de la Selva-Girona i Girona-Figueres. Entre Roca del Vallès i Riudellots de la Selva, Adif ja ha realitzat el muntatge de via en un tram de 26 km i està instal·lant els sistemes d'electrificació i de seguretat i comunicacions.

La Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa està cofinançada pel Fons de Cohesió, encaminat a afavorir el desenvolupament i la vertebració territorial a través del ferrocarril, i que contribueix a reduir les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió. També es cofinança amb ajudes financeres a projectes d'interès comú en l'àmbit de les Xarxes Transeuropees d'Infraestructures del Transport Terrestre (RTE-T).

El tram Barcelona-Figueres de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros.

Trams Mollet-La Roca i Riudellots de la Selva-Girona

La longitud total del tram en que s'implantarà la doble via és de 21,6 km, que discorren pels termes municipals de La Llagosta, Mollet del Vallès, Montmeló, Montornès del Vallès, Vilanova del Vallès, Roca del Vallès, Vilobí d’Onyar, Riudellots de la Selva, Aiguaviva, Fornells de la Selva i Girona.

El sistema de muntatge de via és sobre balast en tota la traça llevat d'en el Viaducte de Gallecs, situat en el tram Montcada-Mollet, i en els primers 691 m del túnel urbà que travessarà la ciutat de Girona, on es col·locarà via en placa.

Com elements singulars d'ambdós trams destaca la connexió de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa amb el ramal Castellbisbal-Mollet en una longitud de 718 m, i l'enllaç amb el terminal de mercaderies de Girona mitjançant l'adequació de la via en amplada internacional.

El pressupost de les obres i el subministrament de materials en ambdós trams ascendeix a 29.134.147,8 euros.

Tram Girona-Figueres

Té una longitud total de via doble de 30,7 km i discorre pels termes municipals de Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Cornellà del Terri, Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs, Borrassà, Santa Llogaia d’Alguema, Vilafant i Figueres. Els treballs comprendran el muntatge de via sobre balast en tot el traçat, en què destaquen, com a elements singulars, un Lloc de Banalització en el subtram Cornellà del Terri-Vilademuls i un Lloc d'Avançament i Estacionament de Trens (PAET) situat en el subtram Borrassà-Figueres.

Els treballs de muntatge de via i el subministrament de materials en aquest tram tenen un pressupost de licitació de 52.608.954,4 euros.