Foment licita per 300 milions d’euros les obres d’accés ferroviari a la nova terminal d’El Prat (Barcelona)

01/12/2009

  • La nova línia tindrà una longitud de 4,5 quilòmetres  

El Ministeri de Foment, a través de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT), ha licitat les obres de l'accés ferroviari a la T-1 de l'Aeroport del Prat (Barcelona), tal com va anunciar divendres passat el ministre de Foment, José Blanco en la seva visita a Barcelona.

El Consell d'Administració de la SEITT ha aprovat avui aquesta licitació per un pressupost de 298,5 milions d'euros (IVA inclòs).

L'actuació es duu a terme en el marc del protocol de cooperació per al desenvolupament de les infraestructures ferroviàries signat pel Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i els ajuntaments de Sant Boi, el Prat de Llobregat, Hospitalet de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

Les obres suposen la construcció de la plataforma del nou accés ferroviari a l'Aeroport de Barcelona, que permetrà, una vegada completada, la connexió amb tots els edificis de viatgers (Terminals Sud i Nord o T1 i T2, respectivament) del complex aeroportuari.

Característiques Tècniques
L'actuació licitada avui consisteix en una línia de via doble que començarà en el pas sota la carretera C-31 de la línia de Vilanova i finalitzarà en l'estació del nou Terminal Sud (edifici T1) de l'Aeroport del Prat de Barcelona.


La línia tindrà una longitud total de 4.495 metres i anirà soterrada en la major part del seu traçat.

A l'altura del Terminal Nord (edifici T2), s'ubicarà també una nova estació soterrada que permetrà l'accés al trucat Edifici Intermodal i la connexió amb la línia 9 de metre. No forma part d'aquest projecte el tram de connexió amb la línia de Vilanova, que consisteix en una variant d'aquesta línia de què es separarà un ramal d'amplada ibèrica, en via única.

Els elements més significatius de les obres són els següents:
  •    
Túnel excavat amb tuneladora de 2.830 metres.
  •     
Pantalles i murs a la rampa d’emboquillament a 785 metres.
  •     Fals túnel entre pantalles en 263 metres.

 

  • Prolongació del drenatge existent i reposició de les sèquies afectades.