Enric Millo presenta els actes organitzats per la Delegació del Govern amb motiu de la Setmana de l'Administració Oberta

Enric Millo presenta els actes organitzats per la Delegació del Govern amb motiu de la Setmana de l'Administració Oberta

07/05/2018

El delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, ha presentat aquesta tarda en roda de premsa el calendari d'actes organitzats per la Delegació del Govern i les quatre Subdelegacions amb motiu de la Setmana de l'Administració Oberta, que se celebra des d'avui i fins a dilluns que ve, 14 de maig.

Aquesta iniciativa, ha explicat Enric Millo, s'organitza de forma simultània en els 75 països que formen part de l'Aliança per al Govern Obert i té com a objectiu traslladar a la societat el funcionament de les Administracions modernes, obertes, properes i transparents.

(S'adjunta document amb els actes organitzats per la Delegació del Govern)

Actes en tota Espanya

Totes les Delegacions i Subdelegacions del Govern s'han sumat a aquesta iniciativa, que se celebra en les diferents Administracions Públiques, impulsada per la Secretaria d'Estat de Funció Pública. 

En aquesta primera edició de la Setmana de l'Administració Oberta, per sensibilitzar a la societat civil del Tercer Pla de Govern Obert, hi haurà 300 activitats en pràcticament totes les províncies, per impulsar la transparència pública, la participació ciutadana i la rendició de comptes, i dirigides especialment als escolars, joves, entitats del tercer sector i representants d'organitzacions de consumidors i usuaris.

L'Administració Perifèrica de l'Estat, dependent del Ministeri de la Presidència i per a les Administracions Territorials, compta amb 19 Delegacions del Govern, 44 Subdelegacions i 7 Direccions Insulars, centres en els quals treballen 6.334 empleats públics.

Les activitats que es desenvoluparan, des d'avui i fins al divendres, representaran el 40% de les activitats en les Administracions Públiques durant aquesta setmana i aniran destinades als ciutadans dels seus territoris, perquè puguin conèixer millor com funciona una Administració propera, quin és l'àmbit competencial de cadascuna d'elles, els serveis que ofereix o com és el dia a dia dels empleats públics en el seu entorn de treball.

En les jornades de portes obertes de Delegacions i Subdelegacions del Govern participaran, en diferents actes, el secretari general de Coordinació Territorial, Juan Ignacio Romero, i el director general de l'Administració Perifèrica de l'Estat, Juan del Alcázar. Així mateix, una de les activitats destacades, consistirà en una jornada de portes obertes, en la qual els propis delegats del Govern rebran als participants, presentaran el portal de transparència, explicaran el treball dels funcionaris que treballen amb ells i se sotmetran a les preguntes dels ciutadans.

Govern Obert

El Tercer Pla de Govern Obert, aprovat el 27 de juny de 2017, és el resultat de la col·laboració i la participació de l'Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes, Entitats Locals i la societat civil. El tercer Pla inclou 223 activitats entorn de 20 compromisos estructurats en 5 grans eixos: Col·laboració, Participació, Transparència, Rendició de Comptes i Formació.

Espanya forma part des de 2011 de l'Aliança internacional de Govern Obert i des de llavors ha presentat tres plans d'acció encaminats a millorar la transparència pública, la rendició de comptes, la lluita contra la corrupció, la col·laboració amb la societat civil, la participació ciutadana i la formació en aquests valors.

Del primer pla va sortir l'aprovació de la Llei de Transparència. En el tercer, aprovat en 2017, de les 223 activitats incloses, el 46% d'elles ja estava en curs a la fi de l'any passat i el 21% havia finalitzat.