La delegada del Govern visita la sucursal del Banc d'Espanya a Palma de Mallorca

Palmer i De las Heras, al Banc d'Espanya

23/09/2014

Teresa Palmer ha recorregut al costat del seu director, Pedro de les Heras, les dependències de la seu amb motiu de l'engegada del nou bitllet de 10 euros


La delegada del Govern en Illes Balears, Teresa Palmer Tous, ha visitat aquest matí la sucursal del Banc d'Espanya a Palma de Mallorca de la mà del seu director, Pedro de las Heras, per conèixer de primera mà les dependències i la labor diària que es desenvolupa en aquesta seu el dia en què es posa en circulació en tots els països de l'Eurozona el nou bitllet de 10 euros de la sèrie Europa.

El llançament d'aquest nou bitllet per part del Banc Central Europeu continua el pla de renovació dels bitllets d'euros iniciat amb la posada en circulació el 2 de maig de 2013 del renovat bitllet de 5 euros, més d'una dècada després de l'entrada en vigor de la moneda única.

Els nous bitllets de 10 euros ofereixen més seguretat i són més difícils de falsificar, segons ha explicat Pedro de les Heras a la delegada del Govern, ja que mitjançant les línies laterals, la seva rugosidad, el canvi de color del nombre en inclinar-se, etc. fa que es pugui comprovar més fàcilment la seva autenticitat, fins i tot para les persones invidents. A més, en estar fets 100% de cotó i amb una capa de vernís, la seva vida útil també s'allarga. El bitllet de 10 euros, igual que el nou de 5, inclou un retrat del personatge de la mitologia grega en l'holograma i en la marca d'aigua.


Sucursal al servei del ciutadà

La sucursal del Banc d'Espanya de la capital balear té com a principal objectiu mantenir en l'Arxipèlag balear la liquiditat d'efectiu necessària per a la correcta execució de les transaccions entre els ciutadans.

A més d'operar amb entitats de crèdit, la sucursal del Banc d'Espanya a Palma de Mallorca ofereix els següents serveis al públic: operacions de bescanvi de pessetes per euros, recollida de bitllets i monedes falsos, bescanvi de bitllets deteriorats, subscripció de deute públic, sol·licitud d'informació de la Central d'Informació de Riscos (CIR) i presentació davant el Servei de Reclamacions de queixes i consultes relatives als serveis bancaris que presten les entitats de crèdit.