Delegació del Govern i Conselleria d*Administracions Públiques avancen en la coordinació d'emergències

Representants d'ambdues adminstraciones durant la reunió

23/10/2014

Avui s'ha reunit la recentment creada Comissió de Seguiment de Coordinació per a temes que afecten a les dues administracions


La recentment creada Comissió de Seguiment de Coordinació, formada per la Delegació del Govern en Illes Balears i la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern balear, ha mantingut aquest matí la primera reunió a la seu de l'Administració General de l'Estat amb l'objectiu d'avançar en la coordinació de les diferents emergències que afecten a ambdues administracions.

La trobada ha comptat amb la presència del secretari general de la Delegació del Govern, Evelio Antich; el director general d'Emergències del Govern balear, Sergi Torrandell; representants del 112 i comandaments de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, i la cap de la Unitat de Coordinació contra la Violència sobre la Dona de la Delegació del Govern en Illes Balears, Janka Jurkiewicz.

Durant la reunió s'ha aprofundit en la signatura del protocol d'actuació entre el Ministeri de l'Interior i el Govern balear a l'hora de coordinar els rescats de muntanya quan requereixen l'actuació de l'helicòpter o el GREIM de la Guàrdia Civil; el protocol d'activació d'emergències a partir del 112; i el de violència de gènere, fent partícip als ajuntaments de les eines que tant l'Administració central com l'autonòmica tenen a disposició per atendre a les víctimes de maltractaments.