Foment insta a les companyies aèries al fet que la rebaixa de les taxes aeroportuàries repercuteixi en el preu dels bitllets

07/02/2017

El ministre Íñigo de la Serna s'ha reunit avui amb els màxims responsables de les companyies aèries per presentar el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) 2017-2021


El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, s'ha reunit avui a Madrid amb els presidents i directius de les principals aerolínies i amb les associacions en les quals s'agrupen a les quals ha instat al fet que repercuteixin en el preu del bitllet el descens de les taxes aeroportuàries -fixat en el 2,2% anual fins a 2021- perquè l'usuari finalment sigui el beneficiari d'aquesta mesura.

El titular de Foment ha presentat avui al sector aeri el Document de Regulació Aeroportuària (DAURA) 2017-2021 aprovat el 27 de gener pel Consell de Ministres i que entrarà en vigor l'1 de març. El Govern ha demanat al sector que l'esforç realitzat per rebaixar les taxes fins a un 11% en cinc anys es comparteixi “entre tots”.

De la Serna ha defensat que “ha d'haver-hi un exercici de coresponsabilitat entre els reguladors, el propi Govern, Aena com a gestor aeroportuari i les companyies aèries”, per la qual cosa ha sol·licitat als representants de les companyies que operen a Espanya, com ja havia avançat, que repercuteixin aquest descens en el preu dels bitllets, encara que ha recordat que el Govern “no té capacitat legal” per obligar a això.

“Sabem que va a millorar la competitivitat del sector, però també ha de tenir el seu reflex en el destinatari final, en l'usuari que agafa l'avió”, ha afirmat De la Serna, qui ha destacat la “bona receptivitat” entre el sector a la sol·licitud realitzada pel Govern. El ministre ha assenyalat que “sincerament confiem que la senda que ja han obert algunes companyies aèries, que públicament han traslladat la seva intenció de rebaixar el preu del bitllet d'acord amb el descens de les taxes aeroportuàries, sigui la que segueixin altres aerolínies en un futur”.

En paraules del ministre, l'aprovació del DAURA culmina un llarg procés de treball de més d'un any, que ha explicat, entre unes altres, amb les aportacions de les associacions de companyies aèries, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i els Comitès de Coordinació Aeroportuària. És, per tant, el fruit d'un ampli consens institucional, que garanteix per als propers anys l'estabilitat d'un model aeroportuari segur, i unes infraestructures de qualitat, accessibles i eficients, a l'altura de les expectatives dels ciutadans i a l'avantguarda d'Europa.