La Conselleria de Treball, en coordinació amb Inspecció de Treball i la Delegació del Govern, impulsen una actuació extraordinària per combatre la precarietat laboral

25/08/2018

  • Un total de 42 centres de treball ubicats a la Platja de Palma, Magaluf i Sant Antoni, han estat visitats en horari nocturn i de cap de setmana per més de 70 inspectors de Treball i agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional


La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, la Inspecció de Treball i la Seguretat Social i la Delegació del Govern a les Illes Balears, han impulsat, de forma coordinada, una actuació extraordinària de visita a 42 centres de treball per combatre la precarietat laboral en diferents indrets turístics de la Comunitat.  En concret, més de 70 persones, entre inspectors de treball, agents de la Guàrdia Civil i agents de la Policia Nacional, han participat en aquestes dues darreres setmanes en tres operacions a Sant Antoni d’Eivissa (la setmana passada), Magaluf i Platja de Palma (ahir, divendres) per combatre la precarietat en el treball i l’economia irregular en aquestes localitats. Les visites es van realitzar totes en horari nocturn, a diferents establiments d’oci.



Aquesta operació conjunta forma part de les actuacions previstes en el Pla Director per un Treball Digne 2018-2020, impulsat pel Ministeri de Treball i aprovat pel Consell de Ministres el passat mes de juliol, i pel Pla de Lluita contra la Precarietat en el Treball que desenvolupa el Govern balear, en coordinació amb la Inspecció de Treball. D’aquesta manera, s’han posat a disposició 14 inspectors de Treball (entre els quals s’inclouen inspectors en el Pla de Lluita d’aquest estiu), que han anat acompanyats d’entre dos i tres agents de les forces de seguretat de l’Estat (Policia Nacional en el cas de Palma i Guàrdia Civil en els altres dos casos).

Els aspectes que s’han  verificat durant les inspeccions han estat totes relacionades amb la precarietat laboral i l’economia irregular, en especial en els casos de temporalitat, parcialitat i hores extra, prevenció de riscos laborals, control de l’ocupació i verificació d’altes a la Seguretat Social. Ara, els agents participants redactaran els seus respectius informes, per poder donar-ne els resultats en les properes setmanes.



Aquesta és la primera actuació del Govern de les Illes Balears amb la Delegació de Govern en matèria de qualitat de l’Ocupació, i dóna resposta al Pla Director pel Treball Digne del Govern central, en concret en una de les mesures que planteja la necessitat de “posar en marxa visites d’inspecció de Treball en horari especial (hores nocturnes, caps de setmana o dies festius) per evitar que en aqueixes franges no proliferi el treball no declarat”.