José Miñones solicita a participación da Xunta no comité que coordinará en Galicia a xestión humanitaria fronte á crise de Ucraína e que constituirá a Delegación do Goberno

José Miñones solicita a participación da Xunta no comité que coordinará en Galicia a xestión humanitaria fronte á crise de Ucraína e que constituirá a Delegación do Goberno

15/03/2022

Sinala que o *COTEGA terá como misión coordinar a nivel galego a chegada e a recepción das persoas desprazadas a causa do conflito

Trasladoulles na reunión os programas e acordos adoptados polo Goberno para dar resposta ás súas necesidades

Pediulles información aos responsables autonómicos das medidas que previu implementar a Xunta ante esta emerxencia humanitaria

Chama á prudencia e a canalizar toda a información de chegadas a través das canles oficiais: “Sabemos que moita xente quere colaborar, pero a mellor forma de axudar é cunha resposta coordinada”


O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, solicitou formalmente á Xunta a súa participación no comité de coordinación de xestión humanitaria ante a crise de Ucraína que constituirá a Delegación do Goberno en Galicia a próxima semana. Así llo trasladou ao vicepresidente primeiro da Xunta, Alfonso Rueda, e á *conselleira de Política Social, Fabiola García, no *trascurso dunha reunión que mantiveron hoxe en Santiago e  na que tamén lles pediu información das medidas que prevé implementar a Xunta ante esta emerxencia humanitaria.

José Miñones explicou que o *COTEGA coordinará a nivel galego a chegada e recepción das persoas desprazadas a causa do conflito. Este comité traballará no deseño conxunto de accións humanitarias e na preparación de dispositivos para a chegada masiva de persoas desprazadas de Ucraína, así como no establecemento dos protocolos operativos necesarios.

O delegado detallou que o comité integrará a representantes da Administración Estatal, a Xunta e a FEGAMP; entidades sociais, forzas de seguridade e responsables de infraestruturas e sistemas de transporte público.

José Miñones avanzou que, unha vez a Xunta informe os seus representantes, o *COTEGA comezará a traballar de maneira inmediata, “porque a emerxencia humanitaria require do poder públicos unha resposta unida, coordinada e rápida”.

Medidas adicionais

No transcurso da reunión, o delegado informou o vicepresidente e á *conselleira das medidas adoptadas polo Goberno de España ante esta crise humanitaria, como o programa primeira acollida que xestiona en Galicia a través da ONG *ACCEM, así como a xestión dos permisos de protección inmediata de mulleres e homes procedentes de Ucraína que se tramitarán a través das comisarías provinciais da Policía Nacional en Galicia. Tamén lle trasladou a Alfonso Rueda o pedimento do Ministerio de Sanidade ás comunidades autónomas para canalizar o envío de medicamentos a Ucraína a través do Centro Nacional de Emerxencias.

Estas medidas foron obxecto dos encontros que mantivo onte o delegado do Goberno coa FEGAMP, a Asociación *ACCEM; a ONG que colabora co Goberno de España para xestionar a acollida en Galicia; coa Policía Nacional, que se encarga de tramitar as solicitudes da xente desprazada, e co catro subdelegacións do Goberno nas provincias.

Uso de canles oficiais

José Miñones reiterou o chamamento para actuar con prudencia nesta crise e canalizar toda a información de chegada de persoas procedentes de Ucraína a través das canles oficiais: “Sabemos que moita xente quere colaborar, pero a mellor forma de axudar é cunha resposta coordinada”, insistiu.

Lembrou que está habilitado xa unha canle oficial de información para os organismos públicos. Ademais está dispoñible un formulario web na dirección https://www.inclusion.gob.es/uk/ucrania/ , e a dirección de correo electrónico apoyo.ucrania@inclusion.gob.es onde as empresas, entidades do Terceiro Sector, particulares, ou calquera outra entidade poden informar de calquera previsión de chegada de cidadáns ucraínos desprazados e proporcionar os seus datos. Outra forma de contacto é o número de teléfono +34 91 047 4444 (liña gratuíta) para recibir información sobre acollida de cidadáns ucraínos, así como a cita para ser atendido nos centros de recepción. Ambas as vías, a web e a telefónica, proporcionan información tamén en idioma ucraíno.