La campanya de peix de FROM RÀDIO arriba a quatre escoles de Catalunya

18/02/2009

  • Es tracta d'un projecte innovador, únic, educatiu i enriquidor que es vol acostar als nens deixant que ells mateixos descobreixin la importància del peix en la seva alimentació.

La campanya de peix de FROM RÀDIO, una iniciativa del Fons de Regulació i Organització del Mercat dels Productes de la Pesca i Cultius Marins, Organisme Autònom del Ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí, ha arribat a quatre escoles de Catalunya.

Els nens de 5è i 6è de primària ja han començat a treballar a FROM RÀDIO, la primera ràdio en línia feta per i per a nens, i la primera ràdio dedicada únicament i exclusivament al món del peix. Des del mes d'octubre de 2008 fins ara, FROM RÀDIO ha arribat ja a les següents escoles catalanes: Projecte de Barcelona (des d'octubre), Carlit de Barcelona (des d'octubre), Cervantes de Lleida (13 de febrer), i Rosa del Vents de Barcelona (18 de febrer).

Més de cent alumnes de la Comunitat Autònoma de Catalunya reben a un dinamitzador de FROM RÀDIO que els ensenya com elaborar els seus propis continguts, com editar-los i com penjar-los a la pàgina web.

FROM RÀDIO és la primera ràdio en línia feta per i per a nens, i la primera ràdio dedicada única i exclusivament al món del peix. Es pot escoltar entrant a la pàgina web www.fromradio.es, on estan penjades les peces radiofòniques que realitzen nens d'entre 8 i 12 d'edat de tot Espanya.

Gràcies a FROM RÀDIO els nens estan canviant la seva percepció del peix. En les seves peces es pot escoltar tot el que aprenen sobre ell. Començant per la pesca, seguit per la varietat de peixos, o les talles mínimes, passant per la compra i la taula. Els nens creen reportatges, notícies, informatius, compten receptes i fins i tot creen els seus propis missatges radiofònics. Es diverteixen, aprenen i comprenen que el peix és un aliment imprescindible en la seva dieta.

El consum de peix entre els diferents segments de població a Espanya presenta una important singularitat: les llars amb presència de fills menors ho consumin tres vegades menys que els conformats únicament per població adulta. Aquest fet, evidència situacions complexes de fre al consum dels productes de la pesca.

FROM RÀDIO porta als col•legis no només els beneficis que comporta consumir peix, sinó que a més posa en contacte als petits amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Per preparar les seves peces prèviament realitzen recerques d'informació a Internet. Utilitzen eines radiofòniques com el micròfon i la gravadora. Editen el material que descarreguen i li inclouen efectes, posen capçaleres a les seves seccions, aprenen d'una manera divertida.

FROM RÀDIO converteix als petits en portadors d'informació d'interès que després traslladen a les seves famílies, i s'aconsegueix desenvolupar la seva creativitat, les seves habilitats més artístiques. Ells mateixos escullen els assumptes, redacten els seus guions i els locuten. El treball, des del principi fins al final, és en grup.

La campanya del FROM d'aquest any per a la població infantil, té com a lema: “Fins aquí hem arribat per menjar peix”. És un projecte innovador, únic, educatiu i enriquidor que es vol acostar als nens deixant que ells mateixos descobreixin la importància del peix en la seva alimentació.

Aquesta singular campanya està dirigida a un públic potencial de més de 25.000 nens de tot Espanya i al seu entorn més pròxim, i el seu desenvolupament s'estendrà fins a finals de l'any escolar, el juny de 2009. L'activitat acabarà amb la celebració i lliurament dels premis a les millors peces radiofòniques.