Foment licita la redacció de l'Estudi Informatiu per l’acondicionament del tram C-38-Ripoll-Campdevànol, de les C-26 i N-152 a Girona

17/03/2009

  • El pressupost de licitació puja a 558.467 €
  • La longitud aproximada del tram és de 20 km.

El Ministeri de Foment ha licitat, amb la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat, els treballs de consultoria i assistència tècnica per la redacció de l'Estudi Informatiu per l’acondicionament del tram enllaç amb la carretera C-38–Ripoll-Campdevànol de les carreteres C-26 i N-152, a la província de Girona. El pressupost de licitació puja a 558.467 euros.

L'objecte de l'estudi és recopilar i analitzar les dades necessàries per definir les diferents alternatives viables per l’acondicionament de les carreteres C-26 i N-152 en el tram assenyalat, amb l'execució eventual de traçats en variant.

L'estudi preveurà calçada única en una primera fase però amb les condicions que possibilitin la seva transformació futura en autovia mitjançant duplicació. L'estudi anirà a! detall necessari per assegurar la viabilitat de la futura duplicació.

Característiques Tècniques:

Les característiques principals de l'actuació són les següents:

Es tindrà en compte l'estudi informatiu de la variant de Ripoll redactat per a la Generalitat de Catalunya.

En el disseny de la carretera de calçada única en primera fase es prestarà especial atenció a obtenir una bona proporció del traçat que la distància de visibilitat d'avançament sigui superior a la distància d'avançament, amb una distribució el més uniformement repartida possible.

D'acord amb el que s'estableix en la vigent Llei de Carreteres, les propietats adjacents no tindran accés directe a la nova carretera.

Es realitzarà un estudi de trànsit actual i futur, que inclourà demanda i moviments d'origen i destí, i que s'estendrà a tota l'àrea d'influència d'aquest tram, considerant les actuacions previstes en el mateix.

Es tindrà en compte el planejament urbanístic dels Municipis afectats.

Es mantindrà la coordinació adequada amb les Corporacions Locals, Cambres Agràries, Confederació Hidrogràfica i resta d'Entitats i Organismes que poguessin veure's afectats o que puguin aportar dades d'interès per a la redacció de l'estudi.

Les opcions propostes se sotmetran a una comparació mitjançant un mètode multicriteri, almenys, criteris de rendibilitat econòmica, ambientals, soci-econòmic i funcionals. Totes les opcions es compararan amb la “opció zero” a efectes d'anàlisis de la rendibilitat econòmic financera.

S'estudiarà amb detall la reposició de camins, vies pecuàries, accessos, servituds i serveis que es veiessin afectats, incloent les actuacions necessàries per a la seva correcta reposició.