Demà es posa en servei l’estació d’autobusos provisional de Girona

Demà es posa en servei l’estació d’autobusos provisional de Girona

24/04/2009

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, el delegat del Govern, Joan Rangel, l’alcaldessa de Girona, Anna Pagans, i el delegat del Govern a Girona, Jordi Martinoy, han anunciat l’entrada en funcionament demà, dissabte 25 d’abril, de l’estació provisional d’autobusos de Girona, un cop completats els últims treballs de construcció. L’estació provisional, que ocupa un total de 6.000 m2, s’ha habilitat per donar servei als viatgers mentre durin les obres de la futura estació intermodal, que acollirà els serveis d’autobús, i de ferrocarril d’ample convencional i d’alta velocitat. La terminal, que ha estat construïda per Adif, compta amb un total de 29 andanes i un edifici de 600 m2, que inclou una sala d’espera i altres dependències.

L’estació d’autobusos de Girona se situa a la plaça Espanya, al costat dels terrenys on Adif construeix la futura estació Intermodal, que donarà servei a les línies de transport de viatgers per carretera, i de ferrocarril d’ample convencional i d’alta velocitat.

Per tal d’habilitar un espai adequat a les necessitats de les persones usuàries i els operadors de les línies de transport públic de viatgers per carretera, el DPTOP, com a titular de la terminal, i l’Ajuntament de Girona, com a gestor de la seva explotació, van acordar construir-ne una provisional en un altre emplaçament mentre duressin les obres de l’estació Intermodal.

En aquest sentit, avui el director general de transport Terrestre, Manel Villalante, el delegat del Govern, Joan Rangel, i l’alcaldessa de Girona, Anna Pagans, han informat sobre l’entrada en funcionament demà de la nova terminal provisional, un cop Adif ha acabat els últims treballs.

En el marc del projecte de l’alta velocitat
La construcció de l’estació provisional d’autobusos s’emmarca en el tram Túnels Urbans i Estació de Girona, de la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, que compta amb un pressupost de 278 MEUR, té una longitud total de 3.640 metres i consta de dos túnels, excavats majoritàriament mitjançant tuneladora.

La construcció de la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa està cofinançada pel Fons de Cohesió, encaminat a afavorir el desenvolupament i la vertebració territorial a través del ferrocarril, i que contribueix a reduir les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió. També es cofinança amb ajuts financers a projectes d’interès comú en l’àmbit de les Xarxes Transeuropees d’Infraestructures de Transport (RTE-T).

El tram Barcelona-Figueres de la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelonafrontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 MEUR.

6.000 m2 i 29 andanes
L’estació provisional d’autobusos de Girona ocupa una àrea rectangular de 6.000 m2 de superfície. Se situa a la plaça Espanya, davant de l’actual estació del ferrocarril, amb l’objectiu de garantir l’accessibilitat dels usuaris, la seguretat i la fluïdesa del trànsit, així com promoure la intermodalitat amb altres modes de transport.

La terminal disposa en total de 29 andanes per a la parada i l’estacionament dels autobusos, que es distribueixen al voltant d’una illa central de 90 metres de longitud, sobre la qual s’ha col·locat una marquesina metàl·lica de 10 metres d’amplada, que protegeix els viatgers de la pluja i el sol.

L’entrada dels autobusos es farà pel carrer de Barcelona, i la sortida, pels carrers de Pierre Vilar o Ferran Soldevila. Pel que fa als vehicles privats, accediran també pel carrer de Barcelona i sortiran pel carrer de Pierre Vilar. Per a facilitar els moviments dels vehicles, s’han habilitat vials amples fins a arribar als accessos. A més, s’ha renovat la senyalització a l’interior de la ciutat per a informar de la ruta més adequada, amb l’objectiu de facilitar els desplaçaments fins a la nova estació provisional.

D’altra banda, s’ha construït un nou edifici tancat d’una única planta d’uns 600 m2 de superfície al carrer de Ferran Soldevila, al costat de l’estació de ferrocarril, que acull la sala d’espera per als viatgers, les guixetes per a la venda de bitllets i d’atenció al client, així com altres dependències i serveis.

Amb l’objectiu de garantir la informació actualitzada i immediata als usuaris, tant dels horaris, les sortides i arribades, com de possibles incidències en els serveis, s’han instal·lat 6 teleindicadors i un panell informatiu.

Nous aparcaments i urbanització de l’entorn
Finalment, al davant de l’estació de ferrocarril, s’ha habilitat una àrea de càrrega i descàrrega i una parada de taxis, així com prop d’una desena de  places d’aparcament per a vehicles privats i motocicletes, i una àrea d’estacionament de bicicletes.

A més, l’actuació ha inclòs la urbanització de l’àrea perimetral i l’enjardinament d’alguns espais, per tal d’integrar l’obra en l’entorn, així com la col·locació d’un nou enllumenat a l’àrea perimetral de l’aparcament d’autobusos, a l’accés a l’estació del ferrocarril, a les àrees de vianants.

Fotos