Mª Teresa Fernández de la Vega es reuneix amb el Delegats i Subdelegats del Govern

foto de grup

02/07/2009

La Vicepresidenta Primera del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, es va reunir amb el Delegats i Subdelegats del Govern per coordinar la tasca de l’Executiu i estudiar la situació de l’Administració Perifèrica, que des de la remodelació de l’Executiu, el passat met d’abril, ha passat a dependre orgànicament del Ministeri de Presidència.

A més, a la reunió es van abordar les mesures adoptades en el marc del Pla d’Estiu 2009 i el Pla per a la lluita contra els incendis forestals.

En concret, es van posar en comú les mesures de coordinació de diferents ministeris implicats per respondre d’una manera més eficaç i ràpida a les diferents actuacions que contempla el Pla, com possibles emergències i complicacions per l’augment del trànsit a les carretes, les altes temperatures, el major risc d’incendis o el trànsit de l’Estret, entre altres assumptes.

En concret, el Pla d’Estiu, aprovat al Consell de Ministres el 5 de juny amb una dotació de 190 milions d’euros, engloba mesures en matèria de seguretat ciutadana amb campanyes de sensibilització contra la violència de gènere o contra el tràfic de drogues.
Tanmateix, aquest Pla inclou diferents actuacions per garantir una major seguretat en els desplaçaments (carreteres, trens i aeroports), mesures per fomentar l’estalvi d’energia i d’aigua, la detecció de meduses a les costes, així com actuacions contra l’economia irregular.

Quant a la lluita contra incendis, el Govern ha posat en marxa un pla específic que implica a onze ministeris, i té com a objectiu l’extinció i prevenció d’aquest tipus de sinistres. Aquest Pla comptarà amb el suport de 1500 efectiu de la Unitat Militar d’Emergències, amb 72 avions amfibi, 4 avions de comunicacions, 4 helicòpters i deu Brigades de Reforç d’Incendis Forestals.

Per segons any consecutiu, l’Executiu ha posat en marxa el Centre Operatiu de Coordinació tant per a les tasques de comunicació com per la intervenció o mobilització d’efectius. Aquest dispositiu oferirà una resposta immediata i eficaç als ciutadans i funcionarà les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana.

A més de la Vicepresidenta i els Delegats i Subdelegats del Govern, han participat a la reunió la Secretària d’Estat de Comunicació, Nieves Goicoechea, la Secretària d’Estat de Funció Pública, Carmen Gomis, el Secretari d’Estat de Seguretat, Antonio Camacho, i el Subsecretari del Ministeri de Presidència, Juan José Puerta Pascual. 

Aquesta ha estat la segona reunió amb els Delegats del Govern des que el Ministeri va assumir a l’abril la competència de Funció Pública.

> Fotos

> Descarrega aquí el vídeo de la reunió