Delegacions
- Delegacions
- Què és l'Administració General de l'Estat al Territori?
- Normativa
- Delegacions del Govern
- Delegació del Govern a la Comunitat Autònoma d’Andalusia
- Delegat del Govern
- Actualitat
- Proyectos, Campañas e Información
- Servicios, Servicios Electrónicos y Directorio
- Subdelegació del Govern a Sevilla
- Subdelegació del Govern a Almeria
- Subdelegació del Govern a Cadis
- Subdelegació del Govern a Còrdova
- Subdelegació del Govern a Huelva
- Subdelegació del Govern a Jaén
- Subdelegació del Govern a Màlaga
- Subdelegació del Govern a Granada
Foment posa en servei dos trams de l’A-22 al seu pas per Lleida
14/12/2009
Osca i Lleida, cada cop més a prop.
- El Ministeri ha invertit 70 M€ en l’execució d’aquests prop de 10 quilòmetres d’autovia.
- Lleida té ja prop de 170 quilòmetres de vies de gran capacitat de la xarxa de carreteres de l’Estat.
Els dos trams sumen una longitud de 9.400 metres de nova autovia i han suposat una inversió de 70 M€. L'entrada en servei d'aquests nous trams obre un nou eix d'alta capacitat cap al corredor cantàbric i cap als Pirineus, a través de la connexió amb l'A-23 des d'Osca fins a Jaca i l'A-21 Jaca – Pamplona.
Segons ha destacat Morlán, l'autovia que està executant el Ministeri de Foment és d'especial rellevància per acostar Osca i Lleida, molt important per al desenvolupament econòmic i l'activitat generada entre les comunitats autònomes d'Aragó i Catalunya.
El secretari d'Estat ha agregat que des de 2004 el Ministeri ha finalitzat els estudis i iniciat les obres de 9 trams de l'A-22, i en aquests moments es troben conclosos 4 d'ells. El següent tram que entrarà en servei serà el de la Variant de Barbastro a principis de 2010, seguit del Siétamo – Velillas i parcialment el tram Ponzano – Velillas (des de Velillas fins al riu Alcanadre) abans d'estiu de 2010.
A Lleida, el Ministeri de Foment conclourà les obres del tram Variant d'Almacelles – L.P. Osca el 2011.
Després de l'entrada en servei d'aquests gairebé 10 quilòmetres, Lleida compte ja amb a prop de 170 km de vies de gran capacitat de la xarxa de carreteres de l'Estat.
Inversions
D'un altre costat, Morlán va posar de relleu que les inversions a Lleida en matèria de carreteres s'emmarquen dins el Protocol signat amb la Generalitat el 2005, indicant que des de llavors el Ministeri ha licitat i/o adjudicades obres per import de 1.133 M€.
Segons va explicar, a Lleida en matèria de carreteres Foment té en marxa obres per gairebé 200 M€.
Comparant les inversions a Catalunya dels períodes 1999-2003 i 2004-2008 s'ha produït un increment del 100,72%.
A Lleida el creixement en matèria de carreteres en aquest mateix període ha estat de 56,3%. Fins ara, aquest Govern ha invertit 750 M€ en les infraestructures d'aquesta província.
Tram: Lleida – La Cerdera
Com a mesures correctores de l’impacte ambiental més rellevants destaca el disseny del fals túnel, la integració de la rasant de l’autoriva a la trinxera de l’alt de la Cerdera, la revegetació de talussos de terraplè, la disposició de pantalles fonoabsorvents a les zones molt properes a les edificacions, així com la col·locació de la tanca de tancament a l’autovia.
El Canal d'Aragó i Catalunya creua sobre l'eix de l'autovia mitjançant la construcció d'un aqüeducte de 3 vans.