La Direcció Provincial del SEPE de Barcelona rep el Premi Ciutadania a les Bones Pràctiques als Serveis Públics

La Direcció Provincial del SEPE de Barcelona rep el Premi Ciutadania a les Bones Pràctiques als Serveis Públics

26/07/2013

L'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i Qualitat dels Serveis (AEVAL) ha premiat a la Direcció Provincial del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) de Barcelona per les seves bones pràctiques en la prestació de serveis. Els Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública atorgats per l'AEVAL reconeixen les pràctiques innovadores en la provisió de productes o serveis, així com en els sistemes de relació amb impacte extern en els ciutadans o usuaris.

Aquests premis consten de tres categories: Premi Ciutadania a les Bones Pràctiques als Serveis Públics, Premi a les Bones Pràctiques de Gestió Interna i Premi a l'Excel·lència en la Gestió Pública.

La Direcció Provincial del SEPE de Barcelona ha estat guardonada amb l'accèssit al Premi Ciutadania a les Bones Pràctiques als Serveis Públics per la memòria Menys és més. Recepció de competències i simplificació de serveis. El Subdelegat del Govern a Barcelona, Emilio Ablanedo, ha felicitat avui el director provincial del SEPE, Víctor Santa-Bàrbara, pel premi i "pel conjunt de les bones pràctiques administratives que en aquests últims mesos s'estan aplicant per millorar la gestió de aquest organisme".

Menys és més recull el conjunt d'actuacions que es van posar en marxa per afrontar el procés de canvi normatiu derivat de la devolució de competències que anteriorment gestionava l'Administració autonòmica. La Direcció Provincial del SEPE de Barcelona va assumir les noves competències sobrevingudes, juntament amb el previsible augment de la càrrega de treball, optimitzant el model de gestió a les Oficines de Prestacions.

El Reial Decret que al 1997 va establir el procés de transferències en matèria de polítiques actives d'ocupació a la Comunitat Autònoma de Catalunya es va desenvolupar en tres convenis de col•laboració en els quals s'establia que entre les competències que assumia el Servei d'Ocupació de Catalunya s‘incloïa: "informació general i individualitzada sobre les prestacions i subsidis per desocupació respecte a requisits, drets, tràmits i documentació necessària per conformar l'expedient, així com el lliurament d'impresos".

Des de llavors, les dues administracions –l'estatal i l'autonòmica– comparteixen el mateix espai físic, integrant les Oficines de Prestacions del SEPE a l'interior de les dependències de les Oficines de Treball del Servei d'Ocupació de Catalunya.

Els convenis de col•laboració es van anar prorrogant anualment fins que, al mes de març de 2011, la Generalitat de Catalunya va decidir denunciar-los. Es va iniciar llavors un procés de negociació entre la Direcció General del SEPE i la Generalitat de Catalunya per a la signatura d'un nou conveni. Aviat es va tenir coneixement de la intenció de l'Administració autonòmica de tornar al SEPE les competències en matèria d'informació, sense que això comportés la devolució del personal encarregat d'aquestes tasques: unes 500 persones a tota la Comunitat Autònoma.

Des del mateix moment en què es va produir la denúncia del conveni, la Direcció Provincial del SEPE de Barcelona va posar en marxa una sèrie de mesures perquè l'organització estigués preparada davant la imminència de la devolució de competències, el que es traduiria en un notable increment de la càrrega de treball en les Oficines de Prestacions. Tot això, a més, en un moment de massiva afluència de públic demandant prestacions per atur.

Les actuacions desenvolupades per la Direcció Provincial del SEPE de Barcelona constitueixen una bona pràctica que l'AEVAL ha guardonat amb l'accèssit al Premi Ciutadania a les Bones Pràctiques en els Serveis Públics.
 

Nota de premsa